Informatiebijeenkomst 2019

“Samen leren met de natuur als inspiratiebron”

De behoefte aan ontwerpers en hoveniers met een natuurlijke benadering op het 'groen' groeit nog steeds in Nederland.
De opleiding Ecologisch hovenier is een samenwerking tussen stichting Oase en TerraNext en biedt een compleet pakket om natuurvriendelijke aanleg en beheer in de praktijk verantwoord en gedegen toe te kunnen passen. Inspelend op dit “groene vraagstuk” heeft Stichting Oase hiervoor, samen met TerraNext, een opleiding Ecologisch hovenier ontwikkeld. De opleiding biedt een compleet pakket om natuurvriendelijke aanleg en beheer in de dagelijkse praktijk te kunnen toepassen, zowel bedrijfsmatig als hobby matig.
Het meest opvallend en vernieuwend bij deze opleiding is de sterke aandacht voor de ecologische aspecten van aanleg en beheer. Een ecologisch hovenier kijkt vanuit de ecologische processen en kan aan de hand daarvan sturen in de aanpak van een terrein. Deze benadering is de rode draad van opleiding.

In februari 2020 willen wij weer starten met een nieuwe groep voor de opleiding Ecologisch Hovenier. Om u hierover te informeren organiseren wij op zaterdag 5 oktober 2019 een voorlichtingsmiddag in Wilhelminaoord.
Aanvang: 14.00 uur. Locatie: Buitencentrum Wilhelminaoord (in het Mammoethuis) Koningin Wilhelminalaan 24 8384 GH Wilhelminaoord Parkeren langs de Oanjelaan
U kunt zich voor deze informatiemiddag aanmelden via heilien@hetnet.nl

Indien u niet in de gelegenheid bent om naar de informatiemiddag te komen maar u wilt wel graag meer weten over de opleiding, dan kunt u telefonisch contact opnemen met:
TerraNext (050) 368 23 90 of info@terranext.nl.
Wij zien u graag op zaterdag 5 oktober 2019

Met vriendelijke groet,
Sarah Tinnevelt
Afdelingsdirecteur TerraNext
Heilien Tonckens (06 13421148) en Pieter Jansma, docenten cursus ecologisch hovenier.
Stichting Oase | www.stichtingoase.nl
Natuurrijke tuinen, heemtuinbeheer en speelnatuur