25 februari 2017

Wilgendag 8 april

Tijdens deze dag staan wilgen in de natuur centraal. Nationaal Park De Biesbosch is daarvoor uiteraard de place to be! We hopen met elkaar een informatieve en inspirerende dag te beleven en komen bij elkaar in het Biesboschmuseumeiland, De Hilleweg 2, 4251 MT Werkendam.

2, 4251 MT Werkendam.

• Inloop vanaf 10.00 uur
  • 10.30 uur: na een kop koffie zullen boswachter Theo Muusse en de Belgische wilgendeskundige Arnout Zwaenepoel ons meenemen naar het nabij gelegen Salicetum (wilgentuin). Hier is een groot aantal wilgen die vroeger in grienden voorkwamen weer aangeplant.
  • Om 12.15 uur ligt de fluisterboot voor ons klaar om de Biesbosch vanaf het water te bekijken. Lunchpakketten gaan mee aan boord.
  • Ca 13.30 zijn we weer terug bij het museum. Hierna zullen Arnout en Theo ons naar andere interessante plekken in dit bijzondere natuurgebied brengen en nog meer vertellen over de wilgen (soorten, cultuurhistorie, gebruik), maar ook over de natuurontwikkeling in de Biesbosch, en over de bijzondere vogels en zoogdieren die in dit gebied leven, zoals bevers, ijsvogels en de zeearend.
  • Om 16 uur nemen we afscheid van Theo en Arnout en hebben we nog een uur de gelegenheid het geheel nieuw ingerichte Biesboschmuseum te bekijken (ook interessant van buiten en op het dak!) en nog iets te eten of drinken in het restaurant of met goed weer op het terras.

Prijs (inclusief koffie, boottocht, entree museum, lunch en rondleidingen): 45,- euro per persoon.Opgeven voor 15 maart bij Stichting Oase, info@stichtingoase.nl.