9 november - 3 december 2017
Tentoonstelling Achilles Cools in Art gallery Mara

Opening - vernissage: 9 november a.s., 19.00 - 22.00 uur, Art gallery Mara, Baron Frans du Fourstraat 4 / 11-12, Turnhout, meer informatie

19 november, 10.00 - 16.00 uur
Korfvlechten en honingproeven op Honingbijendag!

Zondag 19 november zullen drie korfvlechters laten zien hoe je een bijenkorf vlecht en kaarsen kunt maken van bijenwas. Ze geven uitleg over de korven en over het bijen houden. Je kunt honing proeven en Sinterklaas snoepgoed met honing proeven en recepten meenemen. De honing is te koop. Het gebeurt allemaal in het Tuinhuis achterin de tuin!

Zondagmiddag 19 en 26 november, 14 - 17 uur
Foto-expositie in de Tuin van Sjef

Van 14 tot 17 uur zijn er prachtige onderwaterfoto’s te bekijken en te kopen ten bate van de Tuin van Sjef. Op 19 november kunt u ook luisteren naar gitaarmuziek gespeeld door Joost Kemmink.

Boulevard 33 b (bij de Achtsprong), Velp

Poster

25 november, 11-13 uur & 14-17 uur
Nathalie Lété signeert in Villa Augustus, Dordrecht

Zaterdag 25 november is de wereldwijd beroemde Franse illustrator en ontwerper Nathalie Lété voor één dag opnieuw ‘Queen of the Secret Garden’ bij Villa Augustus. In de Markt van het hotel/restaurant zal zij haar onlangs verschenen boek ‘Le Jardin Secret de Nathalie Lété’ signeren. Verder is er een selectie van haar andere werk te zien en te koop – van kinderspeelgoed tot sjaals – evenals illustraties uit ‘Le Jardin Secret’. Nathalie Lété is bekend om haar kleurrijke illustraties, keramiek, prachtige zijden sjaals, stoffen en kussens, kinderspeelgoed en schriftjes. Villa Augustus’ Dorine de Vos en Andrea Piersma zijn al jaren groot fan. Lété’s werk is vrolijk, mooi, sprookjesachtig en gek tegelijk. Zoals ze zelf zegt, hoopt ze dat haar werk plezier, hoop, amusement en aanleiding geeft tot dromen. In haar meest recente boek, ‘Le Jardin Secret de Nathalie Lété’, neemt Nathalie de lezer via haar bontgekleurde tekeningen mee in haar droomwereld – haar ‘geheime tuin’. De rijk geïllustreerde uitgave is verkrijgbaar in de Markt van Villa Augustus (€ 34,95). Lees hier meer

29 november, 9.30 - 17.00 uur
Oog, oor en hart voor de stilte en stiltegebieden

Op woensdag 29 november vindt in Haarlem het Stiltesymposium plaats onder de titel Oog, oor en hart voor de stilte en stiltegebieden. Een dag waarop het belang van stilte en stiltegebieden centraal staat. Ervaren van stilte is mogelijk en kennis en ervaring worden gedeeld om de huidige situatie rond stilte en stiltegebieden te verbeteren. De organisatoren Stichting Groene Hart, Nederlandse Stichting Geluidshinder en Stichting Stilte Ned.werk stellen op die dag een aantal vragen aan de orde.

Het symposium vindt plaats in het Provinciehuis van Noord-Holland, Houtplein 33, 2012 DE Haarlem.  Meer informatie

28 december v.a. 9.30 uur
Jaarlijkse Eindejaarsplantendag

Overal in het land wordt geteld welke planten er nog (of al) bloeien.
Hoe zal het in de Heemtuin in Muntendam zijn?

ZATERDAG 14 EN ZONDAG 15 APRIL 2018
HET EVENEMENT VOOR TUINBEZITTERS

Op zaterdag 14 en zondag 15 april 2018 vindt in de Haarlemmer Kweektuin het grote jaarlijkse Voorjaarsevenement plaats. Men vindt daar een bijzonder sortiment planten, heesters, zaden, tuinmaterialen en onderhoudsproducten, voor de sier-, moes-, balkon- en daktuin. Het duurzaam tuinieren staat centraal. Lees hier meer