16 mei t/m 27 oktober, di. t/m zondag, 10.00 - 16.00 uur
Tentoonstelling Beter met planten

Van 16 mei t/m 27 oktober besteedt de Hortus botanicus Leiden aandacht aan planten en gezondheid met de tentoonstelling ‘Beter met Planten’. Van aspirine tot opium: veel van onze geneesmiddelen komen oorspronkelijk uit planten, sommige worden zelfs nu nog uitsluitend uit planten gewonnen. Onderzoek naar geneeskrachtige planten doen we in samenwerking met het Instituut Biologie en met de China Academy of Chinese Medical Sciences in Peking.

Ook interessant met kinderen: Bij de kassa is een gratis gidsje verkrijgbaar waarin kinderen kunnen lezen over planten en hun functies en waar deze staan in de Hortus. Het boekje laat kinderen ontdekken welke planten gezond voor ze zijn en welke eetbaar of juist supergiftig zijn. Lees hier meer over de tentoonstelling.

28 en 29 september, 11.00 - 17.00 uur
Sterke Bollen Dagen, De Warande

In de herfst op 28 en 29 september organiseren wij op De Warande in Laag-Keppel onze Sterke Bollen dagen met verkoop van ons bekende assortiment stinzen- en verwilderingsbollen. Wilt u meer weten over de toepassing van dit soort bloembollen kom dan langs! Om 14 uur is er een lezing én er wordt natuurlijk doorlopend advies gegeven over de toepassing van deze bloembollen. De tuin is geopend van 11 tot 17 uur.