Stichting Oase

Stichting Oase is een beweging voor vrienden van natuurrijke tuinen, parken en plantsoenen in Nederland en Vlaanderen, actief op de raakvlakken van natuur-tuin-cultuur-kunst, op velerlei schalen en locaties, haast altijd gedreven, soms  groots, maar liefst wel kleinschalig en zeker binnen de menselijke maat.

Hoe blijven we in beweging?

Waarom Oase??

Velen van ons ervaren hun favoriete natuurrijke tuin of park als een weldadige, vruchtbare OASE in een vaak nogal levenloze, steriele woon- en werkomgeving. Vandaar de naam. Die waaide langs via Wim Niemantsverdriet die in 1991 heemparkcollega's uit Eindhoven om een passende associatie voor de naam van ons tijdschrift vroeg.

Stichting Oase is een ANBI

Een ANBI is een algemeen nut beogende instelling. Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Meer weten over ANBI en onze ANBI status?

NIEUWS

14 maart 2017
Nieuwe opleiding in Vlaanderen!

Na een voorbereidingsperiode van ruim een jaar - voor het zoeken (en vinden!) van tientallen geschikte locaties, experts, kundige docenten, opstellen van een 2-jarig lesprogramma, p.r., werving etc. - startte 18+19 maart 2017 in nauwe samenwerking met INVERDE een nieuwe opleiding voor Ecologisch hovenier in Vlaanderen: "Van tuin tot landschap, een ecologische visie"Verder lezen

13 maart 2017
Lezingen over wilde bijen

Tijdens het lente-evenement in de Botanische Tuinen in Utrecht heeft Arie Koster een lezing gehouden over de leefwijze van wilde bijen en over geschikte drachtplanten voor bijen. De pdf's hiervan zijn te vinden op de pagina publicaties.

25 februari 2017
Wilgendag 8 april

Tijdens deze dag staan wilgen in de natuur centraal. Nationaal Park De Biesbosch is daarvoor uiteraard de place to be! We hopen met elkaar een informatieve en inspirerende dag te beleven en komen bij elkaar in het Biesboschmuseumeiland, De Hilleweg 2, 4251 MT Werkendam.

2, 4251 MT Werkendam.

Verder lezen »